Julpysslat!

Publicerat: 15 november, 2008 i Livet

15 november 2008

Idag kom sambon med den otroligt braiga idéen att jag och Tindra kunde passa på att pyssla lite medan har var iväg och gjorde en del trista ärenden… Sagt & gjort! Jag tog väl fram en av lådorna med pyssel som jag har köpt på panduro. Det blev julgranspynt i trä som man skulle måla och glittra… Tindra var jätteduktig och pysslade sååå fint!

Jag passade på att prova att göra ett av tio fina hjärtan som jag köpt som julpyssel till mig själv. Så här blev det:
Det var några rosa band till som skulle sitta på dem, men jag köper nog hellre vitt band att sätta tror jag… 🙂
När Tindras fina rödglittrande hjärtan var färdiga så visste jag inte riktigt hur jag skulle förvara dem och jag var fortfarande sugen på att pyssla så jag tog fram en kartong till nån elektronikpryl, lite papper och dekorationer……och så gjorde jag en liten låda som Tindra kan förvara sina granpynt i!
Såhär blev den:

Tindra blev nöjd och det är huvudsaken!Idag har det alltså blivit lite julstämning här hemma… Julmusiken har funnits i bakgrunden och det har pysslats. Om jag inte hade bott ihop med en bromskloss (sambon) så hade jag nog pysslat och pyntat hela huset…..

Lämna en kommentar