Köpt golv!

Publicerat: 12 augusti, 2015 i Inredning, Jag gör, Renovering

När jag/vi bestämde att ungarnas klädkammare måste fixas till så drog ju såklart min hjärna igång på högvarv. Det får inte kosta för mycket och det ska ju samtidigt gå snabbt & bli snyggt. Till golvet tänkte jag då att plastmatta måste ju vara överlägset enklast att slänga in. Inget tjafs liksom.

Igår var vi snabbt inom Getinge mattcenter. Hittade ett snyggt golv som vi bestämde oss för.  

 Eftersom jag bara hade mätt rummet lite grovt och vi var på väg till födelsedagsfirande så bestämde vi att jag skulle åka och köpa det idag. Sagt & gjort. Idag slängde jag in ungarna i bilen och åkte och köpte golv. Tog en bit extra för att vara på säkra sidan så det gick på 1000:- jämnt. Känns helt ok. Så nu ligger golvet hör hemma ihoprullat och bara väntar på att läggas in.  

 Hann med att spikrensa taket, riva hyllorna och dra bort den tapet som inte satt ordentligt. Där var rätt många luftbubblor kan jag lova… 

   Rev även det där konstiga bygget som täckte röret. Får bli en snyggare konstruktion där sen. 
Så dagens gympass är avklarat! Man kan gå på gym, men man kan också ge dig på att riva något som sitter fast med ap-långa och asmånga spik och enbart använda en liten hammare för att göra det. Samma effekt ungefär. 😁 

 
I morgon drar jag och ungarna till vallsnäs camping, så nu blir det paus i renoveringen i ett par dagar… 

Kommentera

