Arkiv för 6 maj, 2021

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

 

 

Fick en hjärnblödning…

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Häromdagen fick jag en smärre hjärnblödning. Jag får såna ibland när jag ser saker som är så fel att tiden fan ta mej står stilla…
 Var på sonens förskola och hade lämnat av sonen. Fnissade till lite åt en hund som satt i en bakåtvänd barnstol i bilen som stog parkerad bredvid min….men fnisset liksom fastnade i halsen på mig…tittade efter en gång till… I bilen satt alltså en stycke hund i barnets stol. Kanonkul ju….faaaaast…. hur kom den dit? Jodu lätt som en plätt då det i bagagen (detta var en kombi med gott om plats för hunden bak) inte fanns vare sig hundbur eller lastgaller…

MEN TJENA!!!! Om hunden kan skutta runt fritt i bilen när du har parkerat den…vad fan tror du händer om du smäller med nämnda hund så lös i bilen?????????? Tror du den stannar i bagaget då? Nä, det kan jag informera om att den inte gör… Den far runt i bilen och orsakar rätt mycket skada där den far fram. Ett barn i baksätet i den bakåtvända stolen kan bli ganska ordentligt mosad av en hund som kommer farande som skjuten ur en kanon vid en frontalkrock…

Jag borde gått in och tagit reda på vad det var för en idiot som kör omkring på det viset. Det borde jag ha gjort. Men jag fick en hjärnblödning av ilska och kom mig inte för att göra det…  So shoot me, jag är bara människa… Jag hoppas jag ser den bilen och ägaren vid tillfälle. Då ska jag fråga dem om jag kan få kasta deras barn från en balkong. Befängt? Ja, men inte mer befängt än att frivilligt köra runt med hunden lös i bilen…

Ytterligare en intervju…

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Idag…Personlig assistent.
Kändes bra. Jättetrevlig människa. Hade varit kul om jag fick det. 🙂 
 
Nåja, den som lever får se! Fick mail från skolan idag om att komma på introduktion. Har kommit in för att läsa till ekonomiassistent på distans. 🙂

Skulle plugga

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

idag, men det är svårt utan böcker… Hoppas att de kommer med posten idag eller i morgon. Får bli full fokus på plugg hela helgen. Inlämningsuppgift som måste in om 1½ vecka… känner mig knappt alls stressad… 🙂 Nåja, jag har tokpluggat förr och det ska nog gå bra nu med. 🙂
 Fick flyttat fram slutprovet en vecka då jag är bokad på jobb den dagen jag skulle gjort det. Skönt att ha det ordnat. 🙂

 Fick ett mail från tjejen jag skulle varit på en andra intervju hos (personlig assistans). Hon hade fastnat för den som var hos henne i fredags… Jahapp… 😦 Nåja, det överlever jag… Och helt ärligt vet jag inte om jag hade orkat börja med ett nytt jobb just nu.

 Nästa vecka blir det begravning för min bonussyster Jessica. Vet inte riktigt hur jag kommer hantera det då jag inte kommit till sörjandet än, är bara arg… Hon tog livet av sig och jag har jättesvårt att hantera hur man kan göra så mot sin familj och de som älskar en… Två barn som blir moderslösa… En man som förlorat sin älskade… En mamma som förlorat sin dotter…. Syskon som förlorat sin syster…
 Jag har otroligt svårt att greppa att hon inte längre finns med oss. Jag har iofs inte haft så tät kontakt med henne de senaste åren, men en gång stog vi varandra väldigt nära. Vi levde som systrar…
 Fick frågan igår om jag vill se henne innan hon begravs och jag är fantastiskt tudelad…Ena halvan av mig säger: Ja, du behöver det för att ta in att hon faktiskt är död. Andra halvan säger: Nej minns henne som hon var. Jag har sett döda människor förut. Många. De flesta har varit ett fins avsked och något jag inte ångrar. Men jag har också fått ett avskedsminne som jag önskar att jag inte fick. När jag fick ta avsked av min farmor och hon var jättelila, näsan insjunken, man såg tydligt spåren av obduktionen och hennes händer såg så hemska ut att jag inte ens har ord för det. Det var inte min farmor, det var nåt annat hemskt som nu är inbränt för evigt på min näthinna och som jag inte vill ha där…
 Svårt.

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Spårat med Dunja idag
Idag var vi i holm och spårade igen. Dunja fick tre spår med varierande vind och lite böjar, underlag klippt åker med lite jord/gräs. Venke kikade på och sa att nu måste jag göra spåren lite svårare och se till att hon tar varje godis. Hon får inte rusa… 🙂 Dunja tycker att det är vansinnigt roligt och hon är galet intensiv i sitt nosarbete… Det riktigt smäller i näsan när hon spårar! 🙂 Tror hon kommer bli en fena på det där med spår minsann!

I tordags spårade vi också i holm. Då fick hon fyra spår med olika vind och böjar.

Förra söndagen spårade vi vid travet kortklippt gräs och då fick hon sina första spår med böjar… Inga bekymmer! 🙂

Förra veckan fick lilla Dunja prova att bita i skinn första gången. Hon är vansinnigt snabb och fattade direkt grejen. Lyckades bita figgen i handen för han hann inte riktigt med… 😉 Vi tar det lite försiktigt med bitarbetet nu eftersom hon precis bytt tänder och vi inte vill att det ska bli nåt obehag, men lite ska hon få bita i skinnet. Vi får låta bli de hårda kamperna bara… 🙂

31 Augusti 2008 | Hundträning! | 2 kommentarer
Kommentarer
Ja, det är verkligen kul! 🙂
Skrivet av Linda den 6 September 2008 00:27
Duktiga Dunja!! Åh, vad jag saknar att träna hund =( Kraaam.
Webbplats: http://minaunderverk.blogg.se Skrivet av Lena den 2 September 2008 08:57

Äntligen har jag fått min ver

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Snart vår?

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Ja, just nu sitter jag och tittar på snö som faller så våren känns ju rätt avlägsen, men i morgon ska jag i alla fall plantera lite fröer. Som sen ska ut i spirorören när de grott och värmen börjar komma. 🙂

Bloggutmaning dag 4!

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

Bloggutmaning dag 5!

Publicerat: 6 maj, 2021 i Livet

005. 5 saker jag vill göra under 201

Skrivet: 2007-06-14, 14:30

VUL-rapport!

Jag fick se ett litet flimrande hjärta idag!!! Det var svårt för läkaren att få ett bra mått (det hon lyckades mäta fick hon till att jag skulle vara i v 4+ nånting och det är en omöjlighet…då skulle jag ha plussat innan jag blev gravid…), så jag ska tillbaka om tio dagar för nytt VUL. Men idag lever pyret och verkar ha det bra. Den ligger som den ska i livmodern…

Lite lättad, men ser samtidigt fram mot ännu ett VUL eftersom jag nojjar jättemycket för missfall…